Friday, June 10, 2011

MASA NYA DAH TIBA..



al-fatihah untuk arwah nur NUR HIDAYAH(beep)

siapa sangka kan ajal maut kita..
kalau kita tahu pasti kita boleh elak kan..
mungkin masa nya dah tiba...
kita yang still ada nie jadikan ni pengajaran..

**********************************

ya allah...
sebelum nie aku selalu tengok arwah selalu senyum...

pagi tadi aku juga ada di samping arwah semasa upacara mandikan arwah..
korang tahu x saat hiba tu mcm mana??
saat parent meratap arwah buat yang terakhir kalinya..
saat parent mengusap tubuh arwah..
saat parent memberi ciuman terakhir..
saat itu jugak lah rakan2 kat luar bersedih atas pemergiannya..
x sanggup rasanya aku berada di kalangan mereka..
tapi...
dengan cara ini lah untuk aku bg perhormatan terakhir untk arwah

*********************************
selesai mengenai arwah..
kami ke wad di mana kapel nya berada...
oun....
semoga ang boleh terima takdir ni..
dan boleh lupakan nya walaupom mengambil masa yang panjang..
ang dah banyak tolong arwah...
mungkin ada salah ang dalam hal nie..
tapi kita manusia biasa dan x lari dari buat kesalahan..
so...
ini salah satu pengajaran untuk ang k..
sekarang ang just boleh meraung atas katil di samping ibu y selalu tenangkan..
kami kat sana just 5 minit..
xsanggup tengok ang menangis lagi...
yang pergi tetap pergi...

***********************************

kami semua balik...
di sebabkan penat aku terlena sampy pukul 1 pagi..
kenapa aku bangun awal sangat nie...
urmm...
tiba2 aku rasa macam arwah say thanks...
aku hanya senyum dan sedekah kan al fatihah kat arwah...

dah r still sorang..
tiba2 ja rasa sunyi..
sedih...
tat sat aku call mak aku..
story about today....
hilang rasa sedih...

***********************************

ya allah...

kenapa hari nie..?
itu lah takdir...
arwah..memang x jemu dengan senyuman...
bersabar...bersabar....itulah yang aku dengar.....
pape pom yang pergi x akan kembali..
semoga roh nya di tempat kan dalam golongan yang beriman.
dan di cucuri rahmat..
amin....








 



3 comments: